15 Mayıs 2018 Salı

KBB EFEMERASI (164) Dr. İrfan Altınay'ın notu


GATA 1955, ön sırada solda en başta Dr. İrfan Altınay ve
ortada GATA KBB Klinik Şefi Prof. Vahdettin Ozan bulunmaktadır )

İrfan Altınay, 1924 yılında Balıkesir'in Ayvalık ilçesinde doğdu. İlk tahsilini Bitlis'te, 
orta ve lise tahsilini de parasız yatılı olarak Diyarbakır'da tamamladı.
1941 yılında İstanbul'da Askeri Tıbbiye'ye girdi.
1946 yılında yeni açılan Ankara Tıp Fakültesine nakletti ve 
1947 yılında buradan Tıp Doktoru ünvanını aldı. Bir yıllık Gülhane eğitiminden sonra
Gaziantep, Kars ve Trakya'ya gönderilerek 5 yılda kıta hizmetlerini tamamladı.
1953 yılında GATA KBB Kliniğine, Asistan olarak girerek 1956 yılında
KBB Hastalıkları Mütehassısı oldu. Bir yıl Etimesgut Hava Hastanesinde çalıştıktan sonra
istifa ederek Askeriyeden ayrıldı ve Giresun Devlet Hastanesine tayin edildi. 
Burada 5 yıl çalıştıktan sonra 1963 yılında Samsun Askeri Hastanesine girdi ve
1967 yılında buradan emekli olduktan sonra da Samsun'da Gazi Meydanı'ndaki
Hastane sokak, Akhan Kat 2, No:3 'de bulunan özel Muayenehanesinde
çok sevilen bir Hekim olarak, uzun yıllar çalıştı ve
2007 yılında Adana'da vefat etti.

...............

Aşağıda Dr. İrfan Altınay'ın Samsun'dan ayrılmadan önce bana hediye ettiği
bir KBB kitabının içerisinden çıkan ve 1950'li yıllarda
hastanın işitmesinin fısıltı ile değerlendirilmesinde
fısıltıyı duyduğu uzaklığa göre kaç Desibel işitme kaybı 
olabileceğinin tahmin edildiği kendi el yazısı ile yazılmış bir notu görüyoruz:

.

1 yorum:

  1. ÇOK DEĞERLİ BİR İNSANDI.1973 YILINDA MEDİKAL GALERİ'Yİ AÇMIŞTIM.BİR ZAMAN SONRA BANA HAYIRLI OLSUN DEMEK İÇİN GELMİŞTİ.HERHALDE MORAL OLSUN DİYE BİR TONSİLOKTOMİ PENSİ SİPARİŞ ETMİŞTİ. AESQULAP MARKA PENS GELDİ AMA BİR TÜRLÜ TESLİM EDEMİYORUM.ZİRA FİYATI BANA GÖRE KORKUNÇTU.GERİ GÖNDERMEYİ VE İRFAN AĞABEYE BULAMADIM DEMEYİ DÜŞÜNÜRKEN,GELDİ. NE OLDU BENİM ALETE DEYİNCE DURUMU ANLATTIM. ALETİ GÖRDÜ VE FİYATININ ÇOK UYGUN OLDUĞUNU SÖYLEDİ.ALETİ SATINALDI. SONRALARI BU FİYATIN NORMAL OLDUĞUNU BEN DE ANLAMIŞTIM. LAKİN YENİ AÇILAN BİR FİRMAYA VERDİĞİ DEĞERİ VE MORLİ UNUTAMAM. ALLAH RAHMET EYLESİN. NUR İÇİNDE YATSIN.

    YanıtlaSil