15 Ocak 2019 Salı

KBB EFEMERASI (195) Dr. Nazmi Hoşal'ın Karikatürü



Dr. Nazmi Hoşal'ın anatomiyi yuttuğunu özetleyen
bu güzel karikatür 14 Mart 1968 tarihli
Hacettepe Tıp Fakültesi öğrencilerinin
her 14 Mart Tıp Bayramı'nda yayınladığı
gülmece dergisi Mantar'da yayınlanmıştır.
 Karikatürün sol-alt kenarında imzası bulunan
Hacettepe Fizik Tedavi bölümü Öğretim Üyesi Dr. Necdet Güçlü,
bu karikatürün yayınlanmasından iki sene sonra 13 Nisan 1970 tarihinde 
askerlik görevini Asteğmen olarak yaparken
anarşi döneminde bir grup Ülkücü tarafından
silahla öldürülmüştür.

.

4 yorum:

  1. Hocamıza saygılar ve uzun ömürler, Dr.Güçlüye rahmet (bizim nesil bu cinayeti bilir) ve sanada sevgiler dileri.Suat

    YanıtlaSil
  2. Kiymetli meslekdasim Nazmi Hocaya Cenab i Haktan sihhatli,huzurlu uzun omurler diler hepinize sevgilerimi sunarim ,Dr.Lefter

    YanıtlaSil
  3. Nazmi Hocamızın Dr. Necdet Güçlü'nün öldürülmesi ile ilgili anısı:
    " Rahmetli Necdet’i öğrenciliğinden beri tanırdım. Mükemmel bir karikatürist idi. Herhangi bir anarşi grubu ile ilgisi yoktu. Sabahları Gülhane’de öğlende Hacettepe’ye gelir, suni aza atölyesinde çalışırdı. O gün halden balık almış Hacettepe’ye gelmek üzere benim odamın önünde cipten iniyor, Ankara Tıp Morfolojinin önünde iki grubun silahlı çatışmasından çıkan bir kurşunla öldürüldü. Ben muayene odamda arkadaşım Haluk Konyalıoğlu’nu muayene ediyordum. Silah sesleri üzerine olayı tam gördüm. Hemen koştuk, ama kurşun Mastoid üzerinden girmişti, kurtaramadık. Maalesef kim vurduysa giden çok büyük bir sanatçıydı. Allah rahmet eylesin. Nurlar içinde yatsın".

    YanıtlaSil
  4. Nazmi hocaya sevgi ve saygılarımı iletiyorum. Bu güzel karikatürün rahmetli Necdet Güçlü'ye ait olduğunu ve Nazmi hocanın Necdet Güçlü'ye ilişkin anısını bu vesile ile öğrenmiş oldum. Teşekkürler Yücel kardeşim.

    YanıtlaSil