28 Şubat 2017 Salı

KBB EFEMERASI (106) bir hastadan doktoruna


Kulak arkasındaki ekzama benzeri bir yarası için İstanbul'da ismi meçhul bir KBB Hekimine muayene olan, ancak Hekimin verdiği ilaçları kullanmasına rağmen yakınması geçmeyen Çanakkale'den Eşref isimli bir hastanın 1935 yılında müdavim Hekimine son derece nazik bir üslupla yazıp imzaladığı mektubun aslını yukarıda görüyorsunuz.

Açıklaması aşağıdadır:

Pek muhterem Doktor Beyefendi,

Efendim, bundan oniki gün evvel zat-ı alinize Çanakkale İnhisar memurlarından ve merhum Baha’nın akrabalarından müracaat eden Eşref’im. Kulağımın arkasındaki ekzama gibi bir yarayı görerek merbut reçeteyi vermiştiniz. Tavsiyeniz veçhile başımı bu sabunla yıkadım ve akşam sabah bu merhemi dört gün sürdüm. Tekrar yıkadım, tekrar dört gün sürdüm. Tozu da bir çay kaşığı dolusu olarak her akşam yatarken içtim. Bugüne kadar yaptığım bu tedaviden müsbet bir netice çıkmadı. Vaadinize güvenerek İstanbul’daki akrabalarımdan bu pusulayı takdim edecek olan yeğenim vasıtasıyla müracaatı münasip gördüm. Kat’i tedavi edecek bir tertibiniz varsa hamil-i tezkereyi vermenizi rica eder ve geldiğimde tabii müracaat edeceğimi de arz eder sonsuz hürmetlerimi sunarım.

15.11.935
Eşref ve İmza
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder