26 Eylül 2017 Salı

KBB EFEMERASI (132) tam 100 yıllık bir hekimimiz



Hüseyin Hulki Bey, 1917 yılında yani bundan tam 100 yıl önce Haydarpaşa Tıp Fakültesi'ni bitirerek Hekim oldu ve yukarıdaki fotoğrafı gururla çektirdi.

Hüseyin Hulki, 1890 yılında Kula'da doğdu. İlk öğrenimini İzmir'de, Liseyi ise İstanbul Askeri Lisesi'nde bitirdi. Sonrasında Haydarpaşa Tıp Fakültesine askeri öğrenci olarak girdi ve 5. sınıf öğrencisi iken Kafkas Cephesine savaşa gönderildi. Üç yıl sonra döndü ve Tıp Fakültesini 1917'de bitirdi. Hemen ardından Haydarpaşa'da Dr. Ziya Nuri Paşa'nın yanında KBB Asistanlığına başladı. 1922 yılında Yüzbaşı rütbesiyle Kurtuluş Savaşına katıldı ve İzmir'e giren grup içerisinde yer aldı. 
1933 yılına kadar İzmir Askeri Hastahanesinde çalıştı ve Tbp. Bnb. rütbesi ile emekli olduktan sonra da 5 yıl süreyle İzmir Memleket Hastahanesi'nde çalıştı. 1938'den 1950 yılına kadar üç dönem İzmir Milletvekili olarak TBMM'de görev yaptı. 1950-1976 yılları arasında da İzmir'de serbest KBB Hekimi olarak çalıştı ve 1982 yılında da İzmir'de vefat etti.

1935 yılında yürürlüğe giren Soyadı Kanunu ile "Cura" soyadını alan Hüseyin Hulki Bey, İzmir Ege Üniversitesi KBB Bölümü emekli Öğretim Üyelerinden  Prof. Dr. Orhan Cura Hocamızın babasıdır.
.

3 yorum:

  1. Benim kayınpeder. 1979 doğumlu. 1904 te Tıbbiyeyi bitirmiş.Benim kitapta yazdım ben de Kuvvacı Dr Aziz bey. Eski Silivri diye..Balkan harbine ve Kuvvaya da katılmış. Bunlar olmasaydı. bugünkü Türkiye olamazdı. Asker kurmuş bu Yeni TC nini. Bir de askere laf ediyorlar

    YanıtlaSil
  2. Hekim ağabeylerimiz bu ülkenin kurtuluşunda büyük emekler vermişler. İşleri sadece hekimlik olmamış.Ruhları şadolsun, nur içinde yatsınlar. Orhan Cura hocamız için büyük bir onur. Bu vesile ile Orhan hocaya uzun ömürler diliyor, bizi geçmişimiz ile tanıştıran Yücel Tanyeri'ye de içten teşekkürlerimi sunuyorum.

    YanıtlaSil
  3. Hüseyin Hulki Cura'nın biyografisi üzerinde çalışıyorum. Bu bolgla ilgili olanlar Hüseyin Hulki Cura'nın mezuniyet resmini yüksek çözünürlükte gönderebilir mi acaba? vecdihisar@gmail.com. çok teşekkür ederim şimdiden...

    YanıtlaSil